- youneedsalafiya
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Date d'inscription : 22/01/2007
bakara#212
Sam 22 Déc 2007 - 0:33
“But those who obey Allah’s Orders and keep away from what He has forbidden, will be above them on the Day of Resurrection. And Allah gives (of His Bounty, Blessings, Favors, Honors, etc. on the Day of Resurrection) to whom He wills without limit”. (Al-Baqarah 2:212)
Explanation
The believers will be above in higher ranks enjoying all types of favors, bliss, delight, and embellishment. The kuffars will be below them (the believers) in the lowest levels being punished from all types of torments and tortures, and difficulties forever. These torments will have no limits what so ever.
This ayat indicates the overcome of the believers and the perdition of the disbelievers. As far as the rizq of the dunya and the akhira (bounties of this present life and of the hereafter) they are obtained according to the decree of ALLAH. No one will obtain except what pleases ALLAH. ALLAH says” And Allah gives (of His Bounty, Blessings, Favors, Honors, etc. on the Day of Resurrection) to whom He wills without limit”.
The dunyawee rizq (blessings of this present life) is obtained by the believers as well as the disbelievers, but the blessings of the heart, like knowledge (of the deen), iman (belief), love of ALLAH, fear, hope, and the likes are restricted only to those ALLAH loves
From: taysirul karimul rahman fi tafseeri kalamil manaanu
By shaykh abdur rahman ibn nassir as sa’edee
Translated by: abu hamza talhat ibn ibrahim as senghali
Explanation
The believers will be above in higher ranks enjoying all types of favors, bliss, delight, and embellishment. The kuffars will be below them (the believers) in the lowest levels being punished from all types of torments and tortures, and difficulties forever. These torments will have no limits what so ever.
This ayat indicates the overcome of the believers and the perdition of the disbelievers. As far as the rizq of the dunya and the akhira (bounties of this present life and of the hereafter) they are obtained according to the decree of ALLAH. No one will obtain except what pleases ALLAH. ALLAH says” And Allah gives (of His Bounty, Blessings, Favors, Honors, etc. on the Day of Resurrection) to whom He wills without limit”.
The dunyawee rizq (blessings of this present life) is obtained by the believers as well as the disbelievers, but the blessings of the heart, like knowledge (of the deen), iman (belief), love of ALLAH, fear, hope, and the likes are restricted only to those ALLAH loves
From: taysirul karimul rahman fi tafseeri kalamil manaanu
By shaykh abdur rahman ibn nassir as sa’edee
Translated by: abu hamza talhat ibn ibrahim as senghali
- zeinab
- Nombre de messages : 44
Date d'inscription : 08/11/2007
Re: bakara#212
Sam 22 Déc 2007 - 17:40
Assalamou aleikum,y'a-il la possibilitè d'avoir la traduction des post du frère pour ceux qui ne comprennent pas l'anglais?
Re: bakara#212
Sam 22 Déc 2007 - 21:11
Allah ta3allah dit"On a enjolivé la vie présente a ceux qui ne croient pas,et ils se moquent de ceux qui croient.Mais les pieux seront au dessus d'eux,au Jour de la Ressurrection.Et Allah accorde Ses bienfaits a qui Il veut, sans compter"
Sourate 2 verset 212.
Voila pour le verset maias pour le tafsir je ne peut pas le traduire car cela et trop compliqué pour moi dsl.
Le tafsir et de scheikh sadi un proffesseur de scheikh ibn baz .
Si quelqu'un un niveau fort en anglais qui nous fasse profiter de ce tafsir barakallafikoum
Sourate 2 verset 212.
Voila pour le verset maias pour le tafsir je ne peut pas le traduire car cela et trop compliqué pour moi dsl.
Le tafsir et de scheikh sadi un proffesseur de scheikh ibn baz .
Si quelqu'un un niveau fort en anglais qui nous fasse profiter de ce tafsir barakallafikoum
- youneedsalafiya
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Date d'inscription : 22/01/2007
Re: bakara#212
Dim 23 Déc 2007 - 19:11
ALLAH dit”…mais les pieux seront au dessus d eux( les kuffaars), au jour de la Ressurrection et ALLAH accorde ses bienfaits a qui IL veut, sans decompte”.
Explication
Les croyants seront a des nivaux beaucoup plus eleves jouissant de toutes sortes de bienfaits, de joie, de Bonheur, de toutes bonnes choses desirables.
Les mecreants, quand a eux seront dans les plus profonds chatiments, douleurs, et tortures. Ils seront dans des difficultes pour l eternite, et ceci n aura pas de limite temporal.
Ce verset indique le success des croyants et de la perdition des kuffars. Concernant les bienfaits de ce bas monde et ceux du akhira, ils ne sont obtenus que par le decret d ALLAH. Personne n est en mesure de les obtenir si ce n est par la misericorde d ALLAH. ALLAH dit”ALLAH accorde ses bienfaits a qui Il veut, sans decompte”.
Le dunyawee rizq( bienfaits de ce bas monde) est aussi bien obtenu par le croyant comme par le kaafir. Cependants les bienfaits relatifs au Coeur( comme la connaissance de deen al islam, al iman, l amour d ALLAH, la crainte, l espoir, etc) sont strictement reserves pour ceux dont ALLAH aime
Extrait de: taysirul karimul rahman fi tafseeri kalamil manaan
De: shaykh abdur rahman ibn nassir as sa’edee
Traduit: abu hamza talhat ibn Ibrahim as senghali
Explication
Les croyants seront a des nivaux beaucoup plus eleves jouissant de toutes sortes de bienfaits, de joie, de Bonheur, de toutes bonnes choses desirables.
Les mecreants, quand a eux seront dans les plus profonds chatiments, douleurs, et tortures. Ils seront dans des difficultes pour l eternite, et ceci n aura pas de limite temporal.
Ce verset indique le success des croyants et de la perdition des kuffars. Concernant les bienfaits de ce bas monde et ceux du akhira, ils ne sont obtenus que par le decret d ALLAH. Personne n est en mesure de les obtenir si ce n est par la misericorde d ALLAH. ALLAH dit”ALLAH accorde ses bienfaits a qui Il veut, sans decompte”.
Le dunyawee rizq( bienfaits de ce bas monde) est aussi bien obtenu par le croyant comme par le kaafir. Cependants les bienfaits relatifs au Coeur( comme la connaissance de deen al islam, al iman, l amour d ALLAH, la crainte, l espoir, etc) sont strictement reserves pour ceux dont ALLAH aime
Extrait de: taysirul karimul rahman fi tafseeri kalamil manaan
De: shaykh abdur rahman ibn nassir as sa’edee
Traduit: abu hamza talhat ibn Ibrahim as senghali
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